STATUS UPDATED!
REDHAA DGNN APA YGG TERJADI,,aku terimaa semua ini dgnn hati ygg ikhlass sygg..
deayaᵀᴴᴱ ᴼᴿᴵᴳᴵᴻᴬᴸ◕‿◕: Tuesday, December 13
WELCOME TO MY OFFICIAL BLOG..HITS FOLLOW BUTTON NOW..BE GOOD ATTITUDE IN MY BLOG LAND

Tuesday, December 13, 2011

30 PERKARA

30 Perkara Perempuan tak Sempat Bagitau Lelaki.... 

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

::yOU reAD LIKE You CaRE aBouT ME::

rindu blog neyhh cgt-cgt

# NAME FB BARU AKU SEYHH --> izz deaya purcell


lamenyer ta update blog..rndu cgt seyhh...hehehe...bkn apew...juz xade mase laaa...sibuk lhaa..beli brg skola jer..PREPARE FOR SCHOOL COMING SOON..:D...aku da balik dari JAYBEE ...2 minggu lebih dox sane...menggedik dgn cik fara lhaa...
# ITULAH CIK FARA KITE....AMOI SEYHH...PUTIH MELEPAK...JELEZ AKU SEYHH


okie!! mao cite pengalaman dok JAYBEE...err =.= bez cgt...aku suke laa...bese laa dok tgh2 bndr kn.hehe...berjln jerp kje aku seyhh...amboi ko deaya bkn kemain dok sane erk..GEDIK! haha..<--- KUTUK DIRI SENDIRI...

# YG PAKAI SHAWL TUU NAJWA YG SEBELAH TUHH CIK FARA,,,TAKEN AT GIANT PELENTONG,MASAI,JAYBEE


aku g jln2 at sane...tgk wyg..g masai paling best sbb kne naik bas laa...pegi naik 2 bas..then bwu smpai kt mall seyhh..balik pun 2 bas..rugi2..bazir duet aku jer...hehe

aku tgk cite neyh mase kt jaybee..ya allah!! menitis air mata aku lps tgk pic dier,,knape?? aq rindu dier..aku rindu na dngr suara dier,,nak dngr nasihat dier...dulu dier sgala2nya buad aku...TAPI aku bodoh..aku curang...aku xbersyukur dgn apa yg aku ade..TAMAK!! aku bnci diri aku...andai dpt aku undurkan masa ...aku mao masa aku kaple an dier...aku mao setia an dier,,dan kaple smpai akhir hayat...aku myesal,,sume sbb aku...aku windu saat2 bersama dier...susah sng dgn dier...BYK kenangan manis aku dgn dier...bia pun pahit..bagi pun sume manis...aku berpisah dgn dier..secara xrela...aku masih syg dier..syg cgt...aku nak cgt jumpe dier..peluk dier...aku mcj dier..dier xeply..mybe da nak lupekn  aku dah...asl aku dngr lagu AISHITERU mesty aku ingt kt dier..sbb 2 smpai skunk aku gile lagu aishiteru...hanya TUHAN jer tawu sedlm mana CINTA aku kt dier dan seberapa myesalnye aku lukakn hati dier yg luhur mncintai aku.. aku syg dier...miss him so much.TAPI mang ktaowng x ditakdir kn utk bersama...jodoh aku skunk dengan IRFAN..sbb 2 aku jujur dan setia an IRFAN..sbb aku xnak mnde yg jadi kt D jadi kt IRFAN..iya..budak yg aku cyg uhh CAPITAL D..meant..DAUS OR FIRDAUS...hmm...aku akn syg irfan dan xkn sia kn cinta dier kt aku..2 jnji aku...

#menitis-menitis airmata aku taip entry neyhh kbai

::yOU reAD LIKE You CaRE aBouT ME::

 
DEAYA OFFICIAL COPYRIGHT